loading...
ایستگاه فایل
محمد غفوری تبار بازدید : 40 یکشنبه 26 دی 1395 نظرات (0)

تاریخچه والیبال ساحلی

تاریخچه والیبال ساحلی دسته: تربیت بدنی
بازدید: 5 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 36 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 32

این تحقیق با فرمت ورد ، قابل ویرایش ، که در 32 صفحه تهیه شده است تاریخچه والیبال ساحلی به بیش از نیم قرن می رسد ورزشی كه فلسفه راه اندازی آن بیشتر جنبه تفریح و سرگرمی داشت تا كسب مدال و رقابت با ورزش های

قیمت فایل فقط 6,200 تومان

خرید

تاریخچه والیبال ساحلی

تاریخچه والیبال ساحلی به بیش از نیم قرن می رسد. ورزشی كه فلسفه راه اندازی آن بیشتر جنبه تفریح و سرگرمی داشت تا كسب مدال و رقابت با ورزش های مطرح امروز جهان. آنچه كه باعث شد تا والیبال گوی سبقت را از سایر ورزش های ساحلی چون فوتبال، هندبال برباید، به سابقه و استقبال تماشاگران از این ورزش برمی گردد . گفته می شود نخستین خاستگاه والیبال ساحلی در سواحل آمریكای جنوبی بود كه به تدریج با پیوستن قاره اروپا و اقیانوسیه نامش بر سر زبان ها افتاد. نخستین بار قبل از بازی های المپیك بارسلون بود كه بحث ورود رسمی این ورزش به المپیك مطرح شد كه در بازی های المپیك آتلانتا باتوجه به این كه میزبان آمریكا از قهرمانان صاحب نامی در این رشته برخوردار بود این رؤیا به واقعیت پیوست .در المپیك آتن والیبال ساحلی سومین حضور خود را با استقبالی گسترده از سوی تماشاگران جشن گرفت تا جایی كه «ژاك روك» رئیس كمیته بین المللی المپیك ضمن تبریك به «آكوستا» از این بازی ها به عنوان یكی از چند رویداد مهم المپیك یاد كرد . آسیایی ها پس از رسمی شدن والیبال ساحلی نخستین گام ها را در بازی های آسیایی هیروشیما برداشتند كه در آن سال كشورهای آسیایی ازجمله ایران در آن حضور پیدا كردند ، هرچند كه مدال های به دست آمده در این رشته در جدول مدال ها به حساب نیامد. ژاپن، چین، تایلند ، اندونزی از آن سال فعالیت چشمگیری در این رشته آغاز كرده اند كه هم اكنون بدل به مهم ترین قطب های این ورزش شده اند. ایران هم با وجود قدمت طولانی در این رشته هنوز نتوانسته است همپا با سایر كشورهای قاره حركت كند . یكی از این دلایل عدم پرورش بازیكنان خاص این رشته و عدم سرمایه گذاری مناسب در آن است. در صورت ورود باشگاه ها با امكانات و علاقمندی اسپانسرها و سیاست گذاری صحیح می توان به آینده والیبال ساحلی ایران خوشبین بود. تیم نوجوانان والیبال ایران روی سكوی دوم ایستاد. نكته جالب توجه همین جا بود. برای كسانی كه این مسابقات را از نزدیك پیگیری می كردند كمی باورنكردنی است كه تیمی كه تمامی تیم ها را با اقتدار برده چطور می تواند در مقابل هند كه فاصله تیمی اش كاملاً محسوس است شكست خورده و به سكوی دوم قناعت كند؟

بازیكنان تیم ایران معتقدند نحوه برگزاری مسابقات به گونه ای بوده كه برای آنان مسلم است پیش از آغاز رقابت ها قهرمانی هند برنامه ریزی شده بود. سلیمانی كاپیتان این تیم می گوید: «نحوه قرعه كشی و گروه بندی مسابقات نشانگر این بود كه تیم هند تنها با شرط كسب قهرمانی این دوره، میزبانی را پذیرفته است. » این جملات را بگذارید كنار حرف های بهزاد به نژاد پاسور تیم؛ «عادلانه هم به نظر نمی رسید كه در حضور بیش از هزار تماشاگر مشتاق هندی و هزینه ای كه هندیان برای برگزاری این دوره انجام داده اند، تیم دیگری بر سكوی نخست بایستد.» با وجود قهرمان نشدن تیم نوجوانان ایران در آسیا، كادر فنی به صورت گذشته به فعالیت خود ادامه می دهد. اما برای تیم جوانان و یا بزرگسالان قرار است یك مربی روس بیاورند. مذاكرات مقامات فدراسیون والیبال و یوری لاكتف مربی بین المللی اهل روسیه از روز جمعه كه او به تهران بیاید آغاز می شود. البته فدراسیون والیبال پیشنهاد خود را به پارك كی وون سرمربی سابق تیم ملی بــزرگسالان ارائه كرده كه این مـربی كـره ای به زودی جواب خود را خــواهد داد. 

قوانین مقررات والیبال ساحلی :

والیبال ساحلی ورزشی است مفرح ولذت بخش که درسالهای اخیر طرفداران زیادی اززن ومرد رابه خود جذب کرده است . نیاز به امکانات کم یکی دیگر ازعوامل گرایش افرادبه این بازی سرگرم کننده می باشد.باتوجه به ازدیاد طرفداران این وزش درسال 1996 (المپیک آتلانتا) به همت آقای روبن آگوستا به جمع بازیهای المپیک پیوست وتاکنون پیشرفت های بسیاری نموده است. همانطور که مستحضرید این بازی بین دوتیم دونفره اجرامیشود (زنان ومردان).

محبوبیت بازی والیبال در بین مردم به علت سادگی این بازی است بااینحال مهارتهای این بازی باید فراگرفته شود و این كتاب به زبانی ساده تمام نكاتی كه برای بهتر بازی كردن والیبال لازم است را به شما می آموزد و شما را قادر می سازد كه هم خوب بازی كنید و هم از بازی لذت ببرید . 

در سال 1995 بازی والیبال صدمین سال بوجود آمدنش را جشن گرفت . این بازی در سال 1895 در ایالات متحده آمریكا پدید آمد . 

نوع فایل: word

سایز:36.0 KB 

تعداد صفحه:32

قیمت فایل فقط 6,200 تومان

خرید

برچسب ها : تاریخچه والیبال ساحلی , دانلود تاریخچه والیبال ساحلی , تاریخچه والیبال ساحلی , والیبال ساحلی , بازیهای المپیک , بازی والیبال , تحقیق , جزوه , مقاله , پایان نامه , پروژه , دانلود تحقیق , دانلود جزوه , دانلود مقاله , دانلود پایان نامه , دانلود پروژه

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1947
  • کل نظرات : 6
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 47
  • آی پی دیروز : 54
  • بازدید امروز : 277
  • باردید دیروز : 87
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 681
  • بازدید ماه : 1,582
  • بازدید سال : 10,435
  • بازدید کلی : 145,018