loading...
ایستگاه فایل
محمد غفوری تبار بازدید : 35 دوشنبه 27 دی 1395 نظرات (0)

ورزش و تربیت ذهنی (روانی)

ورزش و تربیت ذهنی (روانی) دسته: تربیت بدنی
بازدید: 5 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 28 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 19

این تحقیق با فرمت ورد ، قابل ویرایش ، که در 19 صفحه تهیه شده استمیلیون ها ورزشكار ساعت ها به تمرین ورزش های انفرادی می پردازند آن ها تكنیك ها ی مختلفی را آزمایش و تجربه می كنند ، مكمل های پیشرفته را امتحان می كنند و حتی از متخصصین آموزش دیده

قیمت فایل فقط 5,000 تومان

خرید

ورزش و تربیت ذهنی (روانی)

 

میلیون ها ورزشكار ساعت ها به تمرین ورزش های انفرادی می پردازند . آن ها تكنیك ها ی مختلفی را آزمایش و تجربه می كنند ، مكمل های پیشرفته را امتحان می كنند و حتی از متخصصین آموزش دیده برای رسیدن به اهداف مورد نظرشان استفاده می كنند . در تجربه های شخصی ام با افراد زیادی روبرو زیادی روبرو شده ام كه مطمئن اند كه فقط برای تمرین های ورزشی متراكم ساخته نشده اند .

با این گفته ، خیلی فكر كردم كه این افراد و در كجا مانع و سد را پیشرفت می شوند .

كمبود آمادگی ذهنی این را می دانم چون چندی پیش خویش را در چنین وضعیتی یافتم كه منجر به صرف وقت برای خود اندیشی و تعیین راه فراری از ركود و نقصان كه در آن گیر كرده بودم شد . من ادعا نمی كنم كه دكترای آموزش ورزش دارم ، اما تحقیق و مهارت های فراوان به من ثابت كرده كه آموزش همراه با تفكر و تامل نیمی از مبارزه است و مهم نیست در چه ورزشی می خواهید تجربه پیدا كنید . 

خود انگیزی 

یكی از ابعاد كلیدی آمادگی روانی صحیح از درون انسان ناشی می شود . بدون توانایی تحریك خود برای انجام یك كار خاص ، بهبود رو به پیشرفت در آن غیر ممكن است كه در تمامی ابعاد زندگی مصداق دارد . مثلاً اگر می خواهید یك NFL linebacker  شوید و در حال تماشای فوتبال در بعد از ظهر یك شنبه هستید ، نمی توانید در افكار خود براحتی تصمیم بگیرید .

مهم است كه بتوانید روش هایی برای انگیزه یك تمرین یا یك كار ایجاد كنید . مطمئناً اگر با افراد زیادی كه می خواهید آن ها را تحت تاثیر خود قرار دهید این تمرینات را انجام دهید به آسانی به نتیجه می رسید . البته ، آنچه در واقع یك ورزشكار با انگیزه را از دیگران جدا می سازد این است كه در حالیكه احساس خوبی ندارند به پیشرفت و بهبود خود می پردازند ، برخاستن در هوایf ْ10  ، دویدن یا قدم زدن و ... به عقیده من خود انگیزش و اشتیاق به همراه همدیگر در تمرین و یادگیری موثراند . پس قبل از این كه زمان و هزینه زیادی را برای آموزش یك رشته ورزشی صرف كنید از خود بپرسید آیا این همان چیزی است كه واقعاً بدنبال آن هستم آیا می توانم خود را برای موفقیت 110% آماده سازم و آیا انگیزه دارم ؟ اگر جواب هر دو سئوال مثبت است پس بدنبال آن بروید . هیچگاه شك نكنید ، مثبت اندیشی باشید و پافشاری كنید ، هر انتخابی كه كنید یك قدم به سوی دستیابی به اهدافتان برداشته اید . تنها كسی كه می تواند مانع پیشرفتتان شود خود شمایید .

چند منبع رایج برای انگیزه : 

وقتی تمرین می كنید به اهدافتان بندیشید . حالا تصور كنید به هدفتان رسیده اید ، چه احساسی دارید هر ذره انرژی مازاد كه بگذارید ، آن را از دست خواهید داد .

وقتی تمرین می كنید به آنچه كه خواهان رسیدن به آن نیستید فكر كنید . این تقویت منفی واقعاً می تواند در افزایش حجم كار موثر باشد . مثلاً كسی كه از افزایش وزنی كه در گذشته داشته رهایی یافته است مدام با این واقعیت كه دیگر نمی خواهد به روز های گذشته باز گردد تحریك می شود .

تصور ذهنی 

این مفهوم اولین بار توسط پدرم به من ارائه شد ، كه تجربه زیادی در مسابقات بسكتبال ، فوتبال و هاكی در طی سالهای متمادی داشت . وقتی در مورد این موضوع با دوستانم صحبت می كنم آن ها می خندند اما باید بگویم اگر روی این متد یك سال یا بیشتر كار شود تاثیر آن دیده می شود . كاری كه باید كرد این است كه قبل از وقوع یك اتفاق آن را در ذهن خود مجسم كنیم . مثل تصئر برنده شدن مسابقه قبل از هشدار توسط میشل جردن . و این مثالها باز هم وجود دارند اما این حقیقت كه تصور ذهنی ناخود آگاهانه می تواند شما را برای موفقیت های غیر منتظره آتی آماده سازد همچنان استوار باقی می ماند . حالا ، بطور آشكار ما گلف باز با بسكتبالیست ها ی حرفه ای نیستیم اما این مفهوم در تمرینات ویژه ورزشی كاربرد دارد .

نوع فایل: word

سایز:28.6 KB 

تعداد صفحه:19 

قیمت فایل فقط 5,000 تومان

خرید

برچسب ها : ورزش و تربیت ذهنی (روانی) , دانلود ورزش و تربیت ذهنی (روانی) , ورزش و تربیت ذهنی (روانی) , ورزش , تربیت ذهنی , خود انگیزی , تصور ذهنی , تحقیق , جزوه , مقاله , پایان نامه , پروژه , دانلود تحقیق , دانلود جزوه , دانلود مقاله , دانلود پایان نامه , دانلود پروژه

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1947
  • کل نظرات : 6
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 12
  • آی پی دیروز : 48
  • بازدید امروز : 453
  • باردید دیروز : 305
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 453
  • بازدید ماه : 2,063
  • بازدید سال : 10,916
  • بازدید کلی : 145,499