loading...
ایستگاه فایل
محمد غفوری تبار بازدید : 29 دوشنبه 27 دی 1395 نظرات (0)

تاریخچه شنا

تاریخچه شنا دسته: تربیت بدنی
بازدید: 5 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 137 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 18

این تحقیق با فرمت ورد ، قابل ویرایش ، که در 18 صفحه تهیه شده استورزش شنا همیشه و همه وقت در زندگی روزمره انسان و تندرستی و صحت مزاج نقش مهمی را ایفا كرده است

قیمت فایل فقط 5,000 تومان

خرید

تاریخچه شنا

 

ورزش شنا همیشه و همه وقت در زندگی روزمره انسان و تندرستی و صحت مزاج نقش مهمی را ایفا كرده است . در ارتباط با آب و شنا می توان مبادرت به ورزشهای دیگری كرد، این ورزشها عبارتند از : شیرجه ، شنای هنری ، نجات غریق و غواصی . بدون اینكه به ورزش شنا مسلط باشیم اقدام به فعالیتهای فوق الذكر غیر ممكن است.

در دوران گذشته اكثر مردم در كنار رودخانه ها ، دریاچه ها و دریاها زندگی می كردند. پس آموختن شنا برای آنان از ضروریات بوده ، زیرا تسلط بر شنا با محیط و وضع اقتصادی مردم ارتباط مستقیم داشته و به همین دلیل شنا به تدریج تكامل یافته است. 

در گذشته های دور اكثر شناگران ساكنین سواحل دریاها و یا حوالی رودخانه بودند. قدیمترین و مشهورترین نمایش شنا در جهان تصاویر سنگی از سواحل لیبی است كه در چهار هزار سال پیش بدست آمده است. از تصاویر سنگی می توان چنین نتیجه گرفت كه حركات پا در شنا شبیه حركات پای كرال سینه امروزی بوده و قدیمی ترین و مشهورترین نوع شنا در تاریخ شنای كرال می باشد.

تمرینات شنا در جامعه برده داران و بردگانی كه برای آماده شدن جهت جدال و جنگ استخدام می شدند توسعه داشت ، بر همین اساس ورزش شنا در یونان پیشرفت قابل ملاحضه ای پیدا كرده بود ، بطوریكه در تمام مجموعه های ورزشی استخر شنا وجود داشت ، از طرف دیگر ضرب المثل یونان باستان نشانه اهمیت شنا در آن جامعه بوده ست ، این ضرب المثل می گوید: (( او نه می تواند شنا كند و نه بخواند )) . یونانیان به پرورش جسم توجه خاصی داشتند و به همین دلیل بردگانی كه برای خدمات جنگی اجیر می شدند برای دفاع از جان اربابان خود باید جسم خود را پرورش   می دادند و یكی از روش هایی كه در نزد رومیها یكی از قسمتهای اصلی پرورش بدنی و تعلیم و تربیت در ارتش بوده است . برای افراد طبقه اول و برای اربابان بردگان حمامهای گرم وجود داشت . شواهدی وجود دارد كه نژاد ژرمن و قهرمانان آنها مهارت بسیاری در شنا و غواصی داشته اند ، بعضی از شناگران قادر بودند كه در هنگام شنا اسلحه نیز با خود حمل كنند . آنها می توانستند از رودخانه های بزرگ و جریانهای سهمگین آب با اسب و تجهیزات جنگی عبور كنند. 

تعلیمات باشگاهی و وجود فدراسیون 

توسعه و تكامل شنا در بین مردم باعث شد كه فدراسیون شنا در آلمان بوجود آید. در سال 1837 اولین باشگاه شنا به نام (( استادان آب )) در آلمان تاسیس شد. در سال 1840 (( تی خیشه فروشه  Tychychen Frosche )) اولین باشگاه را برای علاقه مندان شیرجه تاسیس كرد. آلمانها با تاسیس سالنهای سر پوشیده شنا در سال 1855 در برلین ، و 1860 در ماگدبورگ ، و 1867 در هانوور موجب شدند تا علاقه مندان بیشتر بتوانند به شنا بپردازند ). (( نپتون )) در سال 1878 در برلین در ارتباط با معرفی و توسعه شنا نقش عمده ای را ایفا كرد و هدف اصلی ورزش مورد توجه مردم قرار گرفت و باشگاهی به نام باشگاه ورزشی شنا در برلین تاسیس كرد و پس ار آن باشگاه ورزشی شنا در هامبورگ و همینطور باشگاه ماگدبورگ به دنبال آن بوجود آمد. 

توصیف حركت پا 

در حالی كه بدن كشیده در سطح آب قرار دارد، باسن قدری خارج از آب قرار می گیرد. در این حالت پاها بسته و در حدود 30 سانتی متر در زیر آب است .هنگام به حركت در آوردن ساق پا ، باسن قدری به داخل آب كشیده می شود، در هنگام به حركت در آوردن ساق پا ، باسن قدری به داخل آب كشیده می شود ، در همین هنگام حال به دلیل خم شدن مفصل لگن خاصره، ران نیز كمی به داخل آب كشیده می شود. در این موقعیت كف پا به طرف سطح آب به حركت در می آید كه نهایتاً در قسمت پشت زانو ، در مفصل زانو ، زاویه 90 درجه ایجاد می شود ، در چنین حالتی جلوی ساق پا و روی پا به طرف پایین و عقب ، فشار بر آب وارد می كنیم . كه در نتیجه منجر به پیشروی و شناور شدن شناگر در سطح آب می شود. لازم به تذكر است كه قبل از وارد شدن ضربه توسط روی پا و ساق پا بر آب و همچنین قبل از اینكه زانو ها راست و كشیده شوند، ران حركت خود را به طرف بالا شروع مینماید، و در این حالت است كه پاها با پنجه كاملاً كشیده به سطح آب نزدیك می شود، تا مجدداً برای شروع حركت بعد آماده شوند.

نوع فایل: word

سایز:137 KB 

تعداد صفحه:18 

قیمت فایل فقط 5,000 تومان

خرید

برچسب ها : تاریخچه شنا , دانلود تاریخچه شنا , تاریخچه شنا , شنا , تعلیمات باشگاهی , فدراسیون , توصیف حركت پا , تحقیق , جزوه , مقاله , پایان نامه , پروژه , دانلود تحقیق , دانلود جزوه , دانلود مقاله , دانلود پایان نامه , دانلود

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1947
  • کل نظرات : 6
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 14
  • آی پی دیروز : 48
  • بازدید امروز : 715
  • باردید دیروز : 305
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 715
  • بازدید ماه : 2,325
  • بازدید سال : 11,178
  • بازدید کلی : 145,761