loading...
ایستگاه فایل
محمد غفوری تبار بازدید : 29 دوشنبه 27 دی 1395 نظرات (0)

علل مفاسد اجتماعی

علل مفاسد اجتماعی دسته: روان شناسی
بازدید: 5 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 35 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 26

در این تحقیق عناصر تأثیرگذار بر نگرش دانش آموزان نسبت به مفاسد اجتماعی از جمله سطح سواد والدین، بضاعت مالی خانواده ها، چگونگی گذراندن اوقات فراغت، استفاده از ویدئو، ماهواره و منابع محدود كننده ی مظاهر فرهنگ بیگانه و

قیمت فایل فقط 4,700 تومان

خرید

علل مفاسد اجتماعی 

 

پیشگفتار 

از زمانی كه غرب در رویارویی با انقلاب اسلامی با شكست رو به رو شد و سنگرها و مواضع محكم و كهنسال استعمار و استثمار پس از خیزش با صلابت امّت مسلمان ایران فروریخت تهاجمات پنهان و آشكار دشمنان اسلام و ایران به صورت مختلف در ابعاد گوناگون نظامی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی برای جلوگیری از تحقق آرمانهای والای نظام اسلامی در سراسر جهان آغاز شد.

دشمن مكّار تمامی نیروها و امكانات پیشرفته ی خود را هم اكنون در جبهه های سیاسی اقتصادی و به ویژه اجتماعی متمركز كرده است . امروزه اندیشه و روان مردم این سرزمین مقدّس اسلامی با نوارها، عكس ها، فیلمها، كتاب ها، مجلّه های مبتذل به نشانه گرفته    شده است . 

گفتن این مطالب دلیل بر این نیست كه ملّت مسلمان ایران مواضع دفاعی استوار و محكم خود را فروریخته دانسته و به اعمال و اقدامات انفعالی دست بیازد، بلكه ایجاب می نماید كه با وحدت، همدلی و سخت كوشی مقابله ای همه جانبه و جدّی، سریع و فراگیر صورت گیرد تا قبل از سست شدن باورها، اعتقادات و اندیشه های متعالی دینی مردم جلوی نفوذ فرهنگ بیگانه سد گردد.

چكیده ی تحقیق

به اعتقاد ما اساسی ترین و زیربنایی ترین عنصر یك جامعه فرهنگ آن است چرا كه سایر شئون سیاسی، اقتصادی، اجتماعی حقوقی یك جامعه از فرهنگ آن ناشی می شود و بر مبنای تفكّر اسلامی فرهنگ روح و جان تمدن است .

نهاد خانواده اوّلین و مؤثّرترین مرحله در انتقال میراث فرهنگی و مقاوم سازی در برابر فرهنگ غیرخودی است به طوری كه سطح سواد و آگاهی والدین و نقش الگویی آنان در ابعاد مختلف رفتاری از جمله : مدل لباس، آرایش، گذراندن اوقات فراغت و . . . می تواند تأثیرات مثبت یا منفی برجای بگذارد.

بعد از خانواده نهادهای اجتماعی از جمله مدارس نقش بسیار مهمّی در اجتماعی كردن و ارتقاء رشد فرهنگ نسل آینده را دارند.

مدارس تنها مكانهایی هستند كه با بهره گیری از شیوه ها و برنامه های مدوّن و تعلیم و تربیت به طور هماهنگ زمینه های فرهنگی را فراهم می سازد . علاوه بر موارد فوق نظام سیاسی هر جامعه، سیستم های امنیتی، الگوهای رهبری، رسانه ها و . . . 

هر یك می تواند فرآیند فرهنگ سازی را یاری نموده و جامعه را در ابعاد مختلف رشد و توسعه كمك نمایند.

با توجه به رشد سریع جوامع و نقش ارتباطات و تأثیر بین عناصر انسانی همواره سؤالاتی برای پژوهشگر مطرح بوده كه آیا در قبال این توسعه، فرهنگ اصیل جامعه نیز پایدارتر خواهد ماند؟ علل فساد در اجتماع چیست؟ با چه روشها و سیستمهائی می توان روحیه ی مقاوم سازی در برابر فساد اجتماعی را گسترش داد؟ نقش خانواده، مدرسه، صدا و سیما ، مطبوعات و . . . در فساد تا چه اندازه است ؟ لذا تحقیق حاضر تحت عنوان (علل مفاسد اجتماعی )صورت گرفته است و هدف از این تحقیق دستیابی به عواملی است كه زمینه ساز گرایش به مفاسد اجتماعی می شود .

در این تحقیق عناصر تأثیرگذار بر نگرش دانش آموزان نسبت به مفاسد اجتماعی از جمله: سطح سواد والدین، بضاعت مالی خانواده ها، چگونگی گذراندن اوقات فراغت، استفاده از ویدئو، ماهواره و . . . منابع محدود كننده ی مظاهر فرهنگ بیگانه و . . . به عنوان متغیر محسوب شده است . كه با كنترل، حذف و اصلاح هریك می توان بر نگرش آزمودنیها نسبت به پدیده ی شوم از خود بیگانگی تأثیر گذاشت .

بیان مسئله 

یكی از مباحث مهم اجتماعی در جامعه ی امروز ما بحث مفاسد اجتماعی است. مسئولین فرهنگی، سیاسی، اجتماعی كشور ما مدّت هاست زنگ خطر را به صدا درآورده اند و نسبت به هجوم و شبیخون دشمن علیه اسلام عزیز و انقلاب اسلامی هشدار داده اند .

توزیع هزاران دستگاه ویدئو، به گونه ای كه اینك بی اغراق یكی از منابع اصلی تغذیه اجتماعی به حساب می آیند، پخش میلیونها نسخه از فیلم های ویدئویی، انتشار میلیونها نسخه از مجلات و كتب ادبی و فرهنگی كه در زمره ی مصادیق بارز«كتب ضلال» به حساب می آیند،آن هم در بین كودكان و نوجوانان بی خبر از همه جا، چاپ و توزیع عكس و پوستر بسیاری از بازیگران سینمایی با مبدّل ساختن جامعه های كودكان و نوجوانان به تابلوهای تبلیغاتی سیّار، توزیع انواع مواد مخدّر، و مشروبات الكلی از نمونه های بارز فساد هستند كه همگی نوعی تهاجم فرهنگی بشمار می آیند. و می تواند باعث فساد اخلاقی، تقلید كوركورانه، انحراف فكری و . . . شود.

نوع فایل:word

سایز :35.2 KB 

تعداد صفحه:26

قیمت فایل فقط 4,700 تومان

خرید

برچسب ها : علل مفاسد اجتماعی , علل مفاسد اجتماعی , مفاسد اجتماعی , فرهنگ سازی , فساد اخلاقی , تقلید كوركورانه , انحراف فكری , تحقیق , پایان نامه , پروژه , دانلود پژوهش , دانلود تحقیق , دانلود جزوه , دانلود مقاله , دانلود پایان نامه , دانلود پروژه

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1947
  • کل نظرات : 6
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 36
  • آی پی دیروز : 54
  • بازدید امروز : 157
  • باردید دیروز : 87
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 561
  • بازدید ماه : 1,462
  • بازدید سال : 10,315
  • بازدید کلی : 144,898