loading...
ایستگاه فایل
محمد غفوری تبار بازدید : 20 چهارشنبه 29 دی 1395 نظرات (0)

تحقیق ترس در کودکان

تحقیق ترس در کودکان دسته: روان شناسی
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 87 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 28

تحقیق ترس در کودکان در 28 صفحه word قابل ویرایش با فرمت doc

قیمت فایل فقط 4,000 تومان

خرید

تحقیق ترس در کودکان

 


 

ترس در کودکان

 

برخی كودكان هیچگاه بطور جدی معنای ترس را درك نمی كنند، اما بسیاری از آنها با مجموعه ای از تجربه های ترسناك در طول زندگی شان روبه رو می شوند. آنها از افراد غریبه، تاریكی، حیوانات، طوفان، توالت، مكانهای بسته، مرگ یا هر چیز جدید یا متفاوتی می ترسند. این گونه ترسها در برخی سنین یا دوره هایی خاص تشدید می شوند، مثلاً ترس از زلزله كه در بعضی دوران زندگی كودك رخ می دهد، بیشتر ناشی از این است كه كودك احساس می كند مبادا والدینش را از دست دهد، یا خودش بمیرد.

 

ترس از مرگ، یكی از ترسهای معمول در كودكان به شمار می رود و ممكن است به صورت اضطراب شدید از تنها ماندن، ناتوانی در به خواب رفتن، یا صحبت همیشگی درباره مرگ تظاهر پیدا كند. در 5 یا 6 سالگی، بیشتر كودكان سئوالاتی درباره مرگ می پرسند، اما از آنجا كه مفهوم چرخه زندگی را به طور كامل درك نكرده اند، مرگ را مرتبط با پیری می دانند و خود را در خطر نمی بینند. در 7 سالگی مشكوك می شوند كه مرگ فقط به پیرمردان و پیرزنان اختصاص ندارد و برای آنها نیز محتمل است. در نتیجه این سن بیشتر سئوالاتشان درباره بیماری ها و عوارض آنها متمركز می شود. بیشتر كودكان 9 یا 10 ساله انتظار دارند پاسخ سئوالات خود را به طور دقیق دریافت كنند. ما نباید واقعیت ها را از فرزندان مان مخفی كنیم؛ حتی واقعیت تلخی چون مرگ را بنابراین وقتی فرزند 4 ساله شما می پرسد عمه وقتی مرد كجا رفت از پاسخهای پیچیده خودداری كنید. پاسخ شما می تواند براساس و اعتقادات مذهبی استوار باشد. برای نمونه می توانید از این پاسخ ساده استفاده كنید رفت به دنیای دیگه، پیش خدا از واژه های مناسب استفاده كنید از به كار بردن واژه هایی مانند كشته شدن یا مردن خودداری نكنید، زیرا كودك معنی آنها را درك می كند. روی زندگی تمركز كنید. پس از آنكه به كودك اجازه دادی احساس خود را بیان كند و پاسخ سئوالاتش را بگیرد، روی زندگی و زنده بودن تمركز كنید درباره روشهای سالم زندگی كه موجب طول عمر می شود، بحث كنید. برای مثال، تغذیه صحیح، معاینات پزشكی مرتب، ورزش منظم و غیره. چرخه زندگی را برای كودك شرح دهید. بهترین راه برای افزایش آگاهی كودك درباره مرگ، درك زندگی است. اگر فرزندتان به سن مناسب رسیده است، اجازه دهید گیاهی را بكارد و مراحل مختلف حیات را مشاهده كند.

 

با كودكتان درباره بیماری های وخیم هم صحبت كنید: وقتی یكی از نزدیكان یا دوستان بیمار است، بزرگترها اغلب كودكان خود را در جریان وضعیت بیمار قرار نمی دهند و می كوشند در حضور آنها صحبت خاصی پیش نیاید، اما بهتر است با توجه به سن و شخصیت كودك تا حدی آنان را در جریان بگذارید. اجازه دهید كودك احساساتش را بیان كند. وقتی فرزند شما از بیماری یا مرگ شخصی خبردار می شود، احساسات زیادی بروز خواهد داد ممكن است احساس انكار، ناراحتی، ناامیدی، تقصیر یا ترس داشته باشد. بویژه ممكن است بترسد كه مبادا چنین اتفاقی برای خودش یا كسانی كه دوستشان دارد، رخ دهد. بگذارید درباره احساسش با شما گفتگو كند.

 

شما نیز به جای انكار احساساتش به او اطمینان دهید و از او حمایت كنید. درباره این كه كودك را به مراسم تشییع جنازه یا تدفین ببرید، خودتان براساس سن و شخصیت كودك و موقعیت او تصمیم بگیرید. بسیاری از روان شناسان براین باورند كه حضور توضیح دهید كه سایر مردم در این مراسم چگونه عمل می كنند و او با چه صحنه هایی روبه رو خواهد شد در مراسم تدفین برای كودكان زیر 5 تا 6 سال و همین طور برای كودكان بزرگ تری كه حساس هستند، مناسب نیست اگر كودك تمایل دارد كه در این مراسم شركت نكند، به خواست او احترام بگذارید و ناراحت نشوید. برنامه های این مراسم را برای كودك تشریح كنید.

 

 

 

ترس از تاریکی

 

تقریباً همه كودكان حداقل برای مدتی از تاریكی می ترسند. این ترس اغلب 2 تا 3 سالگی ظاهر می شود. ترس از تاریكی در میان كودكان متفاوت و در حال تغییر است. یك شب از هیولا و شب دیگر از دزد می ترسند. معمولاً اطمینان دادن به كودك (هرچند جزیی) مانع تشدید و مزمن شدن ترس می شود، اما گاهی ترس در كودك باقی می ماند، در این صورت پیشنهادهای زیر شما را در غلبه بر مشكل یاری خواهند داد. درباره ترس بحث كنید. هیچ گاه روی احساساتی مثل ترس، سرپوش نگذارید، بلكه به آن اعتراف كنید زیرا به نظر كودك واقعی می آید. به او اطمینان دهید چیزی برای ترسیدن وجود ندارد، اما احساسات او را به عنوان احمقانه یا بچگانه بودن مسخره نكنید. از كودك بپرسید در تاریكی از چه چیزی می ترسد؟ در یك اتاق تاریك كنار او بنشینید و بخواهید علت ترس خود را شرح دهد كودك را در برابر ترس مقاوم كنید: مجموعه ای از بازی ها می توانند كودك را به تاریكی عادت دهند. به برخی از این بازی ها توجه كنید. دنبال بازی، خودتان نقش راهنما را به عهده بگیرید و از كودك بخواهید شما را دنبال كند. بهتر است با دستتان او را راهنمایی كنید. ابتدا بازی را در روشنایی انجام دهید و فقط گاهی وارد تاریكی شوید، اما بتدریج مدت زمان بیشتری را در تاریكی بگذرانید. اگر كودك خواست جای خود را با او عوض كنید.

 

فهرست

 


- ترس در کودکان                                                                                                                          

 

2-ترس از تاریکی                                                                                                                         

 

3- استفاده بر تقویت کنندها                                                                                                       

 

4-پاداش مخصوص                                                                                                                    

 

5-ترس كودكان                                                                                                                           

 

6-آیا ترس بی اساس به سطح ورشد کودک اثر دارد                                                                        

 

7- چگونگی بر خورد با ترس کودکان                                                                                              

 

8- مقابله با ترسهای بی اساس                                                                                                        

 

9- روشهای کسب آرامش

 

10- بچه ها از چه چیزهایی می ترسند؟

 

11- هراس های شبانگاهی

 

12- با ترس مقابله كنید

 

13-كودك و ترس از هیولا و تاریكی

 

14-بچه ای كه از هیولا می ترسد

 

15-كودكی كه از تاریكی می ترسد

 

16- خواب بد

 

17- ترس از شب

 

18-كودك نگران

 

19- ترس و اضطراب در کودکان

 

20- چگونگی بوجود آمدن ترس در كودكان

 

21-ترس های مفید و ترس های مخرب

 

22- روشهای ازمیان بردن ترس

 

23- اضطراب و عوامل ایجاد كننده آن

 

24- وسائل دفاعی مقابله با اضطراب

 

25- عواملی كه باعث اضطراب در دانش آموزان می شود

 

26- اثرات نگرانی بر كودكان را می توان به عوامل زیر نسبت داد:

 

27- چرا كودكان از تاریكی می ترسند؟

 

28- نتیجه گیری وخلاصه

 

29- منابع

قیمت فایل فقط 4,000 تومان

خرید

برچسب ها : تحقیق ترس در کودکان , ترس , تحقیق ترس , ترس در کودکان , ترس کودکان , ترس از تاریکی , تحقیق درمورد ترس , مقاله ترس در کودکان , تحقیق ترس کودکان , بررسی ترس کودکان در شب , دانلود مقاله ترس در کودکان , پروژه , پژوهش , مقاله , جزوه , تحقیق , دانلود پروژه , دانلود پژوهش , دانلود مقاله , دانلود جزوه , دانلود تحقیق

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1947
  • کل نظرات : 6
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 12
  • آی پی دیروز : 48
  • بازدید امروز : 536
  • باردید دیروز : 305
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 536
  • بازدید ماه : 2,146
  • بازدید سال : 10,999
  • بازدید کلی : 145,582