loading...
ایستگاه فایل
محمد غفوری تبار بازدید : 20 شنبه 25 دی 1395 نظرات (0)

بررسی و مقایسه تاثیرات دو روش تمرین پلایومتریك و تمرینات با وزنه بر میزان شوت توان انفجاری و سرعت بازیكنان فوتبال 20-17 سال شهرستان مهاباد

بررسی و مقایسه تاثیرات دو روش تمرین پلایومتریك و تمرینات با وزنه بر میزان شوت توان انفجاری و سرعت بازیكنان فوتبال 20-17 سال شهرستان مهاباد دسته: تربیت بدنی
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 5762 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 32

این محصول در قالب فایل word و در 32 صفحه تهیه و تنظیم شده است

قیمت فایل فقط 3,200 تومان

خرید

بررسی و مقایسه تاثیرات دو روش تمرین پلایومتریك و تمرینات با وزنه بر میزان شوت توان انفجاری و سرعت بازیكنان فوتبال 20-17 سال شهرستان مهاباد

 

توجه :

 

شما می توانید با خرید این محصول فایل " قلق های پایان نامه نویسی (از عنوان تا دفاع)" را به عنوان هدیه دریافت نمایید.

1-1 مقدمه :

 پیشرفتهای روز افزون علوم ورزشی درسالهای اخیر بسیار چشم گیر بوده و آمادگی جسمانی نیز به عنوان بخش مهمی از این علم از تنوع ، تغییر و توسعه به دور نبوده است. بازیكنان فوتبال به قدرت و توان ، دوندگان ماراتن به استقامت ، قهرمانان 100 متر به سرعت و بسیاری از ورزشكاران به انعطاف پذیری ، تعادل و چابكی نیاز دارند.

خوشبختانه ، اكنون تجربه مربیان به همراه تحقیقات و مشاهدات آزمایشگاهی و میدانی موجب طراحی برنامه های نظام دار و در نتیجه ، بهبود آمادگی عضلانی شده است. آمادگی عضلانی شامل قدرت و استقامت عضلانی ، توان ،سرعت ، انعطاف پذیری ، تعادل و چابكی است . در ورزش فوتبال قدرت ، سرعت و تركیب موثر این دو عامل (توان) از اهمیت ویژه ای  برخوردار است .

در این تحقیق سعی شده است كه اثرات دو روش تمرین با وزنه و تمرینات پلایومتریك بر عوامل مذكور مورد مقایسه و بررسی قرار گیرد . تمرینات با وزنه  روش مناسبی برای بهبود قدرت قدرت و در نتیجه توان بشمار می روند.

با توجه به اصل ویژگی تمرین برای توان ، ورزشكارن  باید تلاش كنند تا بار ( وزنه ) را تا حد امكان به سرعت حركت دهند. در انتخاب برنامه تمرینی توان، باید به این نكته توجه كرد كه سرعت تمرینات تا حد زیادی به سرعت حركات رشته مورد نظر نزدیك باشد.

روش تمرینی دیگری كه در بسیاری از مهارتهای ورزشی برای بهبود توان موثر است ، تمرینات پلایومتریك است. اهمیت این تمرینات استفاده از «پیش فشار» و كشش ناگهانی عضله می باشد . در حركات پلایومتریك در طی مرحله اكسنتریك یا مرحله فشار یعنی وقتی كه عضله به سرعت كشیده می شود ،اعضای كشسان عضله نیز كشیده می شوند و بخشی از نیروی فشار را به شكل انرژی كشسان ذخیره می كند ودر حین مرحله كانسنتریك یا غلبه عضله كه با تحریك بازتاب میوتاتیك روی می دهد انرژی كشسان ذخیره شده آزاد می شود . این تمرینات موجب آمادگی دستگاه عصبی و عضلانی می شود و در نتیجه به ورزشكار اجازه می دهد كه در فعالیت هایی كه همره با تغییر جهت می باشند، به نحو قدرتمند و سریعی اجرای وظیفه نماید.

تحقیق حاضر نیز با بررسی و مقایسه اثرات این دو روش تمرینی بر میزان برد شوت ، سرعت و توان انفجاری بازیكنان فوتبال سعی بر این دارد به این سئوال كه كدامیك از روش ها ورزشكاران را در توسعه و عملكرد ورزش بیشتر یاری می بخشد جواب دهد.

 

فهرست مطالب

 

فصل  اول

 

طرح تحقیق

مقدمه

بیان مسئله

اهمیت و ضرورت تحقیق

اهداف تحقیق

فرضیه های تحقیق

اصطلاحات و تعاریف

فصل دوم

 

ادبیات تحقیق

مقدمه

زیر بنای نظری موضوع

ادبیات پیشینه

تاریخچه تمرینات پلایومتریك

تأثیرات تمرینات قدرتی در فوتبال

تحقیقات داخلی

خلاصه تحقیق

فصل سوم

 

روش تحقیق

مقدمه

جامعه آماری و نمونه ها

مراحل و زمان فعالیت

متغیرهای تحقیق

ابزار و روش اندازه گیری 

مراحل مقدماتی آزمون

مراحل انجام كار

روش تحقیق

فصل چهارم

 

یافته های تحقیق

مقدمه

آزمون فرضیه ها

فصل پنجم

 

بحث و نتیجه گیری

مقدمه

خلاصه یافته ها

بحث و نتیجه گیری

توصیه و پیشنهادات

قیمت فایل فقط 3,200 تومان

خرید

برچسب ها : بررسی و مقایسه تاثیرات دو روش تمرین پلایومتریك و تمرینات با وزنه بر میزان شوت توان انفجاری و سرعت بازیكنان فوتبال 20-17 سال شهرستان مهاباد , تاریخچه تمرینات پلایومتریك , تأثیرات تمرینات قدرتی در فوتبال , پروژه , پژوهش , پایان نامه , مقاله , جزوه , دانلود پروژه , دانلود پژوهش , دانلود پایان نامه , دانلود مقاله , دانلود جزوه

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1947
  • کل نظرات : 6
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 12
  • آی پی دیروز : 48
  • بازدید امروز : 565
  • باردید دیروز : 305
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 565
  • بازدید ماه : 2,175
  • بازدید سال : 11,028
  • بازدید کلی : 145,611