loading...
ایستگاه فایل
محمد غفوری تبار بازدید : 12 سه شنبه 28 دی 1395 نظرات (0)

تحقیق هیپنوتیزم

تحقیق هیپنوتیزم دسته: روان شناسی
بازدید: 2 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 21 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 19

هیبنوتیزم یك تغبیر گذاری ذهنی است كه با تغییر در درك، تصویر سازی ، تلقین پذیری وتمركز همراه بوده و با تلقین پدید می آید هیبنوتیزم با پدیده هایی چون انفكاك همراه است

قیمت فایل فقط 3,800 تومان

خرید

تحقیق هیپنوتیزم 

 

مفاهیم

در ابتدای بحث اصلی هیبنوتیزم به تعریف بعضی از مفاهیم اصلی هیبنوتیزم می پردازیم. دانستن تعریف علمی این مفاهیم شما را در پیگیری بهتر موضوع یاری می دهد. هیبنوتیزم : یك تغبیر گذاری ذهنی است كه با تغییر در درك، تصویر سازی ، تلقین پذیری وتمركز همراه بوده و با تلقین پدید می آید. هیبنوتیزم با پدیده هایی چون انفكاك همراه است.

هیبنوتیزور : كسی كه اقدام به عمل هیبنوتیزم می كند اما بصورت علمی و حرفه ای به كسی هیبنوتیزور می گویند كه بتواند 70% از مردم را با استفاده از تكنیكهای مناسب به خلسه فرو برد. سوژه : كسی كه تحت عملیات هیبنوتیزم قرار می گیرد به بیان دیگر كسی كه عمل هیبنوتیزم و سیر آن را تجربه می كند (نه آنكه الزاماً به خلسه فرو رود.) ضمیرآگاه و ضمیر نا خودآگاه : تعاریف بسیار و در عین غیر جامعی از آْنها در دست داریم. واقعیت این است كه بسیاری از مفاهیم براحتی قابل تعریف كردن نیستند. از كسانی كه در مورد آگاه و ناخودآگاه بحثهای جالب توجهی ارائه و نقش اساسی ایفا كرده اند فروید جایگاهی ویژه دارد. ضمیر آگاه جایگاه دانسته های معمول ماست. تفكر انتزاعی یا همین فكر استدلالی ما مربوط به ضمیر آگاه ماست. اما ضمیر ناخودآگاه جایگاه عظمیمی است كه آروزها، امیال، عواطف، احساسات و آن چیزهایی كه فراموش شده، سركوب گردیده و واپس خورده، به انجا سرازیر می شود. تفكر ضمیر ناخودآگاه قیاسی بوده و از این رو زبان صحبت كردن با ضمیر ناخودآگاه ، با زبان متعارف اندكی تفاوت دانسته و تابع قواعد خاصیت كه رعایت آنها باعث بهتر شدن نتیجه های دلخواه می گردد. جزئیات بیشتررا بعداً توضیح خواهم داد. خود هیبنوتیزم : تكنیكی كه با آن شخص می تواند خود را به جلسه هیبنوتیزمی فرو برد. توضیح اینكه تكنیك خود هیبنوتیزم نسبت به هیبنوتیزم بسیار ساده تر بوده و طی ساعات محدودی شخص می تواند آن را بیاموزد. مانیتیزم : بنیان آن را به مسمر منتسب می كنند پیروان این تئوری یا مكتب فكری معتقدند كه موجودات واجد یك انرژی خاص مغناطیسی هستند كه بكمك آن می توانند بر روی موجودات دیگر اثر بگذارند. این اثر می تواند درمانی نیز باشد.

در اینكه این عقاید تا چه حد مبنای علمی دارد با افزایش آگاهیها و اطلاعاتتان ،قضاوت نهایی با شما خواهد بود. قابلیت هیبنوتیزم پذیری : حداكثر عمق خلسه ای كه پس ازتجربه چهار تا پنج بار فلسفه هیبنوتزم، شخص بدان دست می یابد قابلیت هیبنوتزم پذیری می گویند. معمولاً هیبنوتیزم پذیری یك شخص خصوصیت ثابتی می باشد ولی به طور شایع دیده می شود كه فردی چند بار خلسه هیبنوتیزم را تجربه می كند و فرضاً به حالت سبكی فرو می رود ولی در تجربه ای دیگر فرد خلسه عمیقی را تجربه می كند. در اینجا نباید این را به حساب تغییر خصوصیات روانی می بگذاریم بلكه در ابتدا باید به عوامل شایعتر و موثری نظیر تغییر هیبنوتیزور، شرایط محیطی و انگیزه سوژه برای تجربه هیبنوتیزم و ... فكر كنیم. عمق خلسه : برای عمق خلسه هیبنوتیزم تقسیم بندیهای متعددی ارائه شده است یك تقسیم بندی رایج و عملی این است كه خلسه هیبنوتیزم را به شش طبقه مختلف تقسیم می كنند.خلسه سبك 2 خلسه سبك 3 خواب سبك 4 خواب عمیق 5- سومبنابولیسم سبك 6- سومبنامبویسم عمیق. اما درجه بندی مهمتر و علمی تر از این و در عین حال آسان از لحاظ علمی، تقسیم بندی دیویس می باشد. در این تقسیم بندی، خلسه هیبنوتیزم به 30 پله درجه بندی شده است. كه خود به 3 پله ده تایی تقسیم شده است.

جزئیات آن بماند برای بعد اما فعلاً برای مثال بدانید كه فرضاً ریلدكسشن یا وانهادگی عمیق جسمی و روانی در پله پنجم این جدول قرار دارد ویا پدیده كاتالپسی یا پل انسانی كه با تلفیق می توان بدن فرد را به حالت سفتی منتشر عضلانی درآورد و یك اسپاسم عمومی برای فرد ایجاد كرد كه این سفتی در حدی است یعنی عمقی از خلسه كه با بازكردن چشمها نیز حالت خلسه همچنان برقرار مانده و پدیده های عجیب و جالب توجه هیبنوتیزم، جدایی از محیط، تجربه توهمات گوناگون با تلقین و... كه اغلب در این عمق از خلسه رخ می دهد شروعش از پله 20 می باشد.

تاریخچه هیپنوتیزم

دكتر شاركو دستیار دیگری داشت بنام دكتر اعلم الملك كه از اولین دانشجویان اعزامی از ایران در دوره قاجاریه بوده و پس از مرگ شاركو ، جانشین وی در بیمارستان روانپزشكی پاریس گردید .

نوع فایل:word

سایز :21.7 KB 

تعداد صفحه : 19 

قیمت فایل فقط 3,800 تومان

خرید

برچسب ها : تحقیق هیپنوتیزم , تحقیق هیپنوتیزم , هیپنوتیزم , تغبیر گذاری ذهنی , هیبنوتیزور , هیبنوتیزم پذیری , خلسه هیبنوتیزم , تحقیق , جزوه , مقاله , پایان نامه , پروژه , دانلود تحقیق , دانلود جزوه , دانلود مقاله , دانلود پایان نامه , دانلود پروژه

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1947
  • کل نظرات : 6
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 14
  • آی پی دیروز : 48
  • بازدید امروز : 739
  • باردید دیروز : 305
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 739
  • بازدید ماه : 2,349
  • بازدید سال : 11,202
  • بازدید کلی : 145,785